Ihre Wissenschaftsprojekte

How a small fish could help treat heart failure

07.03.17 Zebrafish can regenerate cardiac tissue after damage. Could they help researchers to find clues on how to induce the same response in humans? > Ganzen Artikel lesen

Exhibition & Colloquium: WiSE Women - Women in Science and Engineering in Luxembourg

07.02.17 Come and discover the scientific projects and professional careers of a selection of female researchers and engineers working in Luxembourg. > Ganzen Artikel lesen

Science For Kids 2015: Experimente, Wissen und Spaß

09.12.16 Science For Kids 2015, das Projekt für Kinder der naturwissenschaftlichen Abteilungen des LJBM vereint Wissen und Spaß mit spannenden Experimenten. > Ganzen Artikel lesen

Predicting what happens after a heart attack with a simple blood test?

05.12.16 Measuring small molecules in patients’ blood after a cardiac arrest or a heart attack could help doctors adapt their treatment strategy for better outcomes. > Ganzen Artikel lesen

Ausstellung ‚Sparks‘: „Gesundheitshacker“ Andrew stellt seine künstliche Bauchspeicheldrüse vor!

07.11.16 Andrew Warrington ist ein Gesundheitshacker. Was ist das? Interview mit einem engagierten Diabetes-Patienten während seines Besuchs der Sparks-Ausstellung. > Ganzen Artikel lesen